lørdag 3. mars 2012

Helgahelsing fra bondegården

GOD HELG fra GÅRDENS GUTTA BOYS.
Jaudå slik kan det nemlig være på et småbruk.
Der går Oksen og Hesten i samme innhengning og søv i samme fjøs.
Oksen FERDI ( Ferdinand ) og Hesten Eivindur er gode venner
sjølv om dei ikkje er av samme art eller samme farge.
Dei klarer både å dele seng, mat og beitemark uten at dei fyk i hop i slossing
eller andre skumle krigsføringer.
 Dei tåler også unger som spring rundt dei og vil gjerne både kosas og klappas på.
Så lenge dei blir passa godt på og har det bra,
trives dei både sammen med oss og sammen med kvarandre.
Kanskje vi har noko å lære av dette??.)
 I Nerklubben er det slik som dei gamle småbruka brukte å være,
 der dei hadde ei ku ( no har vi okse da) , ein hest, eit par geiter,
nokre sauer ( der har vi nok mer ein gammel standard ca. 200),
nokre høner, et par kaniner,en gris, en katt og en hund.
Det er kanskje ikkje slik NORSK LANDBRUK er ønskelig å drivast i 2012 ,
men nokon må GÅ MOT STRØMMEN OGSÅ:)
OG det GJÆR nok VI.
 Mange drømmer om dette og vi er heldig å har fått oppfylt vår,
 det er feil å tro det er en dans på roser,
 mest MYE ARBEID og LITE PENG IGJEN. 
MEN på gode vårdager som i dag er det absolutt verd det:)
SÅ GOD HELG TIL DERE ALLE:) 

7 kommentarer:

  1. Så flotte de er!
    God helg! Klem : )

    SvarSlett
  2. ÅÅÅÅ - dåkke har akkurat det min kjære mann drøymer om :)
    Han kunne nok gladelig gitt opp byggefelt-tilværelsen for
    ein bondegård med dyr i alle slags fargar og fasongar ;)
    Eg er veldig gla i dyr, og kunne nok på mange måtar ha tenkt
    meg det eg også - men byggefelt er ikkje så værst det heller, i alle fall ikkje her som vi har så god plass rundt oss :)

    Ha ei fortsatt strålande helg - skjønne desse to på bildet!

    Klem

    SvarSlett
  3. Koselig å se de to dyrene sammen. Tror jeg skulle ha sendt jenta mi en tur til gården deres for det hadde ho bare elsket så glad i dyr som ho er.
    Godt å se at genseren til mannen ble ferdig, for det hadde vært skikkelig synd om han ikke skulle ha fått hatt på seg en så flott genser.
    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  4. Så skjønne de er.
    Har jo en drøm om småbruk jeg og, men innser at jeg er litt for lat til det:)
    Ha en fin Søndag!

    SvarSlett
  5. Herlig innlegg. Jeg er vokst opp på et lite småbruk, med sauer og høns. Og drømmen er å kunne bo slik.

    SvarSlett
  6. Det er klart at man trenger noe penger. Men jeg tror du er mye rikere enn de fleste.
    Og tenk på alt det dere gir til de som besøker Nerklubben også. Ikke bare er du rik,
    du er verdifull også:)

    Og du: i følge Alexander hadde du en skikkelig stilig hest og ei kul ku
    (ikke si til Ferdinan at vi kalte han ei ku;-).

    God og varm vårklem fra Hanne
    (som skal titte litt lenger ned her, hørte rykte om pakker eller noe slikt;)

    SvarSlett
  7. * rikere enn de fleste når du måler velstand i gode dager:)

    SvarSlett