onsdag 18. juli 2012

Dukka har pakka kofferten for sommerNorge

 Og da trenger man både til solskinnsdager og til de kjølige dagene.
Dukkeklærkoffertprosjektet er et  ledd i garnslankeprosjektet DUGG 
hvor jeg skal fylle opp med 12 sett dukkeklær
 for så å gi det bort til en eller annen som kan ha lyst på dette:)
 Jeg ligger noe etter skjema,
 ferdig med 3 av 12 sett,
så her må det intensiveres med  dukkeklærstrikking framover....
 Sett for vær og vind ble 142 gram garn slanket bort av div babyullgarn.
Oppskriften er hentet fra Målfrid Gausel sin bok: Strikk koselige klær til dukken.
Soldrakt forsvant det 49 gram garn av samme type garn.
 Oppskrift hentet fra Målfrid Gausel sin bok: Babystrikk til dukken.
Det er synd dattera mi er blitt over 16 år
og aldri fikk opplevelsen av å få strikka dukkeklær av mor til sine dukker....,
hun er ikke interessert i dette lenger...
 og bra er vel egentlig det:)

5 kommentarer:

  1. Ah, slik holder jeg på med også, og har også bare fått til 3 sett hittil... ble inspirert til å fortsette nå! Skikkelig fjongt sett du har mekket : )

    SvarSlett
  2. Så lekkert tøy du strikker!
    Det blir en skikkelig heldig mottaker.

    SvarSlett
  3. Flotte dukkeklær!! Sånne ting er morsomme å strikke, men det går veldig i rykk og napp med dukkestrikk hos meg ;)
    Klæm

    SvarSlett
  4. Så morosam strikk, og sååå kjekt for den heldige dukkemamma! Eg har heller ikkje hatt gleda av å strikka til egne jenter, men har alltid hatt nokre venninnejenter å gje til. Og no har eg jo prinsessa som får det ho har lyst på og meir til ;o)
    Siri

    SvarSlett
  5. Så søte de er:) Vurderer også og begynne og strikke dukkeklær. Har du andre mønster å anbefale, enn den boka du referer til i innlegget? God helg!

    SvarSlett