mandag 16. juli 2012

FESKBAILL er ein prima rett!

 Bondekona i Nerklubben er MEGET fornøyd med seg selv.
 Hadde det ikke vært for at jeg allerede er godt gift med bondemannen
 kunne dette vært en GOD søknad på Godt Kjerringemn søker Feskar.
Eller det kan også være et tegn på at jeg begynner å bli
GODT voksen( nærme sæ 50!!!)
 når en synes det er en stor lykke å kunne fylle opp
fryseren med heimlaga Feskmat!
 Av gårsdagens fiskefangst ble det ca 2, 2 kg filet.
 I dag ble det malt i hop med litt
 løk, salt, pepper, muskat, egg, potetmel og melk
 og formet med mine sarte damehender til små yndige feskebailler!
40 ble antallet og det smakte FORTREFFELIG.
 Så nå er heile familien i denne kveldstund i en salig døs.

5 kommentarer:

  1. De ser kjempegode ut! :)

    SvarSlett
  2. Nå var det like før jeg kasta meg i bilen og kjørte en tur. Har såååå lyst på heimelaga fiskeball. De er bare noe av det aller beste! Flink du er, Brit!

    SvarSlett
  3. Feskeball, som vi seier, er kjempegodt, ja! Er redd at slike tradisjonar forsvinn med vår generasjon.

    SvarSlett
  4. Himmel og hav! Det beste som finnes på jord!!
    MMMMM <3

    SvarSlett
  5. Gjett om jeg ble sulten nå! Har slekt fra Hitra og har tilbragt mange somre der. Livretten er baill, det være saltfiskball eller anna ball. Jeg kan ikke forskjellen på alle, men hører gråball, ferskfiskball, blandaball osv. Synes det er godt alt sammen. Pleier å saumfare frysediskene når vi er der. Og et baillmåltid på Hopsjøbrygga er sommerens topp.

    Artig å finne bloggen din, jeg kom hit via matbloggen, men ser her at håndarbeid også står høyt hos deg. Jeg kommer tilbake.

    SvarSlett