søndag 8. juli 2012

Min nye yndlingskafe på Frøya

 Når man har feriegjester er det ofte slik at man tar dem med på en tur til Titran.
Et nydelig sted å vise frem her på Frøya.
Enten er det lenge siden jeg har hatt feriegjester
 eller så har jeg ikke hatt Titran som reisemål på flere år
for her var det dukket opp en
KOSELIG og SJARMERENDE kafe på alle måter.
 Helt i min stil med gamle minner som dekor.
 Lille prinsen var speiselt fornøyd med vaffelkakene.
 Her er det verken måser eller duer
som en rundt bena dine for å få en liten godbit
men søte små Gråspurver.
 Bygdas befolkning har egne krus
 jeg unte meg en stykke av denne fargerike vaniljekaka.
 Jeg blir glad når jeg finner slike perler
 ikke langt unna mitt hjemsted.
 Så enkelt og samtidig så dekorativt kan det gjøres.
Nå blir det oftere en helgatur til Titran
 både for kafebesøk,nyte landskap
 og ta seg en tur til bygdas bruktbutikk
eller faste loppemarked i fiskarheimens kjeller hver lørdag.
Har du muligheten ta deg en tur innom Titran og nyt ei vaffelkak!
( kafen er stengt mandager)

7 kommentarer:

  1. For en utrolig søt kafè!! Der skulle jeg gjerne vært,men den kaka så farlig høy og kalorifylt ut..Regna med den smakte himmelsk ;o)Ha ei fin uke

    SvarSlett
  2. Denne kafeen har et skikkelig lokal preg fra et øysamfunn, det ser jeg. Skulle gjerne ha væertder!

    SvarSlett
  3. Dit skal jeg en tur i løpet av uka hadde jeg tenkt. Fikk det ekstra sparket bak nå kjenner jeg :) Fantastisk sted. Jeg skal ta bilder i et bryllup på Titran første helga i august, jeg håper de ønsker seg bilder inne på cafèn og med både fyr og bunkerser *krysser fingrene*

    SvarSlett
  4. Herlig innleggm fra dæ-sku gjerne ha besøkt en sånn kafe hver dag......

    SvarSlett
  5. Det så ut som en fantastisk trivelig kafe
    Akkurat noe slikt jeg skulle ønske fantes her i nærheten og

    SvarSlett
  6. Åhh,skulle ønske jeg visste at denne kafeen fantes litt tidligere. Jeg og ungene var på Titran på torsdag, men vi så oss bare raskt rundt før vi kjørte tilbake igjen. Tror nok vi må ta turen tilbake ved en senere anledning.
    Flotte bilder iallefall :)

    SvarSlett
  7. Takk for tipset - med sommerhus på Uttian så hender det vi tar tren til Titran - men det var lenge siden nå - og i helga fikk vi sjansen. Hadde antakelig verken gått innom kafeen eller loppemarkedet ! God sommer !

    SvarSlett