søndag 24. februar 2013

Morsom ferie lesing i de finske skoger


I februar og i vinterferien har jeg plassert meg litterært i de finske skoger 
med Arto Paasilinna satiriske elleville verden.
Jeg fikk første gang høre om denne forfatteren i juleselskap 2012
 og skjønte at jeg igjen ikke har fulgt med i den litterære verden. 
MEN aldri forseint for gode bøker! 
Prosten ble første hjertlige møte,
 jeg har humret meg gjennom den gale presten og hans kloke bjørn fantastiske livsreise.
 Haren og den livstrette journalisten gir "håp" 
om at man kan oppleve det utroligste bare man våger å hoppe av verden, 
om det er av det beste kan nok diskuteres:)
 Kollektivt selvmord startet  jeg med i dag og den viser like gode takter som de to første. 
Har du lyst på litt ellevill satire anbefaler jeg absolutt en titt i Arto Paasilinna`s verden. 
Liker du foreksempel John Irving`s bøker 
 eller boka 100 åringen som klatrer ut vinduet og forsvant tror jeg du liker disse også.
Deilig med ferie med tid og ro til lesing!

2 kommentarer:

  1. Boka om prosten og bjørnen har eg høyrt som lydbok, og skjønar no at eg må på biblioteket og sjå om dei har dei to andre som lysbøker òg.
    Her rett og slett ikkje "roen" til å setje meg ned og lese, men lydbok er supert.

    SvarSlett
  2. Har fått akuratt samme anbefaling frå min bedre halvdel:) Kansje ei av bøkene blir med på påskeferie. Ha ein forsatt fin torsdag.

    SvarSlett