lørdag 27. april 2013

Sjøsetting og hårdillema

 Enda kan barn leke " gamle" tradisjonsleker. 
Takk og lov for det. 
Fineværet lokket datanerdene mine utenfor husveggen i dag for både
 trampolinehopp, blåse bobler, fjæravandring ,flaskepostutslepp og ikke minst båtlaging.
 Sjøsetting varlig ned i det våte element
 Og båten fikk god driv ved første vindtak!
Lille prinsen  følger nøye med. 
Nå i disse dager har  jeg døpt han om til BIRK fra Ronja røverdatter 
fordi jeg vil at han skal ha de røde krøllene sine ,
 mens jenter i klassen hans mener han burde klippe seg !!! 
Hva er det med dagens åtte åringer synes de ikke min vakre GUTT er tøffest med lange krøller?
 Jeg måtte vise han hvordan BIRK i filmen såg ut og da var han litt enig at han var jo litt tøff.
 Det er spørs om mor eller jentene i 2.klassen vinner ovenfor sommerens frisyre.....

5 kommentarer:

  1. hilde aak reffhaug27. april 2013 kl. 21:09

    Synes hsn "nettopp" klippet seg :) er det ikke bieber sveis som er i tiden? Jeg synes også han er fin med langt hår men så er også jeg urgammel hehe

    SvarSlett
  2. Den eneste jenta i andre klasse på et skjær litt lenger ut rev seg i Lottasveisen da prinsekrøllene falt sist, så hun er på samme side som hans mor. :) Han vil vel ikke risikere å bli gått forbi av Sverre Magnus på lista over ønskede ektemenn?

    SvarSlett
  3. Hiesann Brit! Jeg liker krøllene sine. Min yngstemann (14) hadde utrolig fint hår, ikke krøller, men langt hår. Plutselig kom han og ville klippe seg. Jeg sa ingenting, men jeg ikke liker denne Bieber-stilen han viser på hodet sitt nå....Fin søndag til deg. Klemmer fra PillePalle

    SvarSlett
  4. Lille Prinsen har verdens vakreste hår, synes jeg :-)
    Flotte, sjarmerende krøller, og nydelig farge!
    Jeg syntes også det var trist da det største barnebarnet mitt (nå 5 år) lot håret (og krøllene) falle. Heldigvis gror det godt på hodet til lillebroren (2 år), og nå er det HAN som har flotte krøller. Håper han får beholde dem en stund til :-)

    SvarSlett
  5. Nei, det er nok ikke alltid mødrenes kjærlighet til de vakre krøllene vinner :) Men jeg stiller meg jo i rekken av beundrere av de flotte krøllene!

    SvarSlett