tirsdag 23. juli 2013

UFO space invader har landet!

 For oss i strikke verden betyr UFO et UFerdigObjekt.
 Og denne Space Invader genseren designet av Arne & Carlos
 har ligget DYPT begravd i en korg lenge!!
 Oppstart høst 2011 .
Målsetting å bli ferdig som julegave til Talemor.
Ble nesten ferdig med bolen..
 Neste mål var bursdagen hennes i mars 2012,
ble ferdig med armene opp til mønsteret ca februar det året.
Etter det har den ligget helt BRAKK.
 Etter intens påminning om genseren nå i sommer
 gikk jeg energisk til verks nå fredag for å gjøre produktet ferdig.
 Og i dag kan hun sprade rundt på Frøya i finværet i ny genseren .
 Både mor og datter er fornøyd med ENDELIG FERDIG.
Strikke er jo en ting, men MONTERE det er en prosess jeg virkelig GRUER meg for
 når jeg må Sy og klippe opp armene.
Med god hjelp av dattera selv og via dette blogginnlegget gikk det faktisk over all forventning.
 MEN det tok LANG TID.
Føler jo at genseren var ferdig, også må en bruke nesten 10 timer på montering
...Liker ikke...
Noe annet jeg ikke er fornøyd med er selv Space invaders mønsteret,,
 jeg får ikke til å tvinne tråden slik at det blir fint.
Mine Space invaders ser derfor ut som de har fått små kviser....
Så nå leter jeg etter noen gode beskrivelser i bloggverden
 slik at jeg for oppøvd denne ferdigheten også.
Likevel HURRA for at denne UFO Space invader har landet.
 Genseren er strikket med garnet Heilo ,
 jeg har brukt 648 gram. ( brukt 204 gram i år)

1 kommentar: