torsdag 8. august 2013

Bjørn Eidsvåg ein GOD opplevelse på en torsdagskveld!

 Helt spontant kom jeg meg på kirkekonsert med Bjørn Eidsvåg i kveld.
Træge mæ hadde selvsagt ikke ordnet meg billett på forhånd, men det ordner seg for snille piker.
Kl. 17.00, tre timer før konserten startet hadde jeg anskaffet meg
 muligheten til å høre denne brilliante tekstforfatter.
 OG TAKK FOR DET!!! 
Å få bli med Bjørn Eidsvåg på konsert i en og en halv time
 med gamle og nye tekster ga meg masse ny energi
 gjennom både latter, ettertanke og minner.
 I tillegg er han er utrolig god storyteller
og jeg fikk denne kvelden ett nytt idol nemlig å bli som hans  mormor
 som virket som ei fargerik, frodig dame med sans for de gode historier.
 Best greier jeg nok leve opp til variasjonen
 i tjukke mormor og tynne mormor som skiftet ved årene:)
Der er jeg og der blir nok jeg:)
Nytt jeg fikk med meg var at Gammel Drøm var en grand prix låt fra 1985,
 jeg var nok bare opptatt av Bobbysocks det året og hadde helt glemt at Bjørn Eidsvåg deltok!
Beste tekst i dag var "gud med liten g" 
en protestsang mot gud og inspirert etter Taliban angrepet på Malala Yousafzai
 og religionens generelle maktmisbruk,
 meget sterk og aktuell tekst som kommer ut på hans nye plate i høst.
Har du sjansen til en konsert med Bjørn Eidsvåg
så ta deg en tur, du blir ikke skuffet ,
denne mannen kan kunsten å formidle både musikalsk og tekstlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar