onsdag 18. desember 2013

Julekonsert i øyrike

 I nydelig vinter soloppgang dro vi utover til Øyrike
 mot Mausund for å gjennomføre øyrikets julekonsert:)
Bildet er tatt ved Sula.
 Litt vanskelig å være dirigent og ta bilder samtidig, men ukulele gjengen fikk jeg knipset.
 Mausund skole består av 26 elever .
Det betyr at alle må bidra og ta ansvar for underholdningen.
Ungdomsskole stod for teknisk .
5-7 elevorkester.
1-4 med sang + alle elevene på enkelte nummer.
 De 11 elevene som går på kulturskolen tar ekstra ansvar både med sang og spilling.
Nå trenger en ikke gå på kulturskolen på Mausund for å være god til å synge.
 Her kan jeg bare velge fra øverste hylle på alle klassetrinn, noe som gleder sanglæreren.
 En annen ting som gjør at en lykkes med å ha en 45 min forestilling
på en slik liten skole er selvsagt engasjerte lærere
 som er utrolig flink til både motivere og øve med elevene når vi ikke er der.
 Og heldig er vi to kulturskolelærere som får pakke med hjem .
Vi får til og med åpne før julaften!
 Der låg de hærligste skatter laget av elevene på juleverksted.
Kjempe flott gave som jeg virkelig setter pris på:)
I mormor kalenderen kom det to nisse engler fram som får stå ved kirken
. I morgen håper jeg at jeg kan starte opp med husets juleforberedelse
 etter 3 dager til ende med julekonserter.
P.s skal en liten avstikker med 3 sangelever i morgen også ,
 så helt sangfritt blir det dog ikke:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar