mandag 24. mars 2014

Ro mitt barn mot fugleskjæret

 
 Ro, mitt barn, til fugleskjæret
mange måker fant vi der
de som bringer oss i gave
drøm om havet
hele dagen vil vi være
der hvor alle måker er
 Ro, mitt barn det tapte riket
skjenker havet oss igjen
følg den flyvende hollender!
havlegender
toner gjennom måkeskriket
en Atlantis-fugl er den
Ro, mitt barn i blonde dage
under solens lykkehjul
måken bringer oss i gave
drøm om havet
måken - det er bølgeslaget
som har skapt seg om til fugl.
 
På denne stille vårkveld fanget jeg inn et måkepar
som fløy over den stille fjorden.
Man må bare bli litt poetisk ved slike øyeblikk
og la Finn Kalvik sang om Måken få bli med på samme flyvetur.
GOD KVELD OG GOD UKE TIL ALLE!
 

2 kommentarer:

  1. Så nydelig, Brit - husker godt den sangen, og så vakre bilder til - takk! :)God tirsdag fra meg! :)Hilsen Else Britt :)

    SvarSlett
  2. Vakkert. Slike stemninger som gir ro i sjelen.

    SvarSlett