lørdag 11. oktober 2014

Strikk for livet

 Det er en stund siden så små klær har hengt ute på snora hos meg!!
Iler med å si
TA det med ro Mamma, slekt og venner det er verken til meg
eller noen av husets avkom
men til et lite barn i Tanzania.
 Strikk for livet er en veldedig non-profit organisasjon som samler inn strikkede ullplagg
 til premature, nyfødte og syke barn ved sykehus i Tanzania,
med den hensikt å forebygge sykdom og død.
Jeg ble inspirert til å være med på dette via et frokost tv innslag den 28.mars.
Ga utfordringen også til min venninne Marie som har hatt settet ferdig siden i april,
mens det har tatt noget lenger tid hos meg.
 DET er IKKE fordi det er vanskelig å strikke.
Oppskriftene er lett som bare det,
men denne våren og sommeren har jeg hatt totalt strikketørke.
 Håper den forsvant nå i høstferien!!
Mandag skal jeg sende settet til Organisasjonen i Oslo
og de videreformidler det videre til Sykehus i Tanzania.
Vil dere lese mer om Strikk for livet gå inn på Bloggen deres,
 her finner dere informasjon, strikkeoppskrift på klær, teppe
og innlegg fra turene deres.
Kan du ikke strikke kan du støtte de økonomisk , du finner konto nummer HER
Strikk for livet har også egen facebook side hvor du kan følge med hva som skjer: https://www.facebook.com/StrikkForLivet?fref=ts
Da sender jeg avgårde dette settet med
håp om en god framtid for barnet som får dette
sendt helt fra ytterste havet i Trøndelag!
(Bildet 3 og 4 er lånt fra Strikk for livet bloggen)

1 kommentar: