fredag 30. januar 2015

Nalu Nalu

 Nalu pulsvanter i kveldstemning i kjøkkenvinduet.
 Jeg har lært at Nalu beyr bølge på Hawaisk
så egentlig skulle jeg ha tatt bilde av de ved havet i dag, mens bølgeskvulpet slo inn mot land.
Punkt 1. Det var ikke bølgeskvulp på Frøya i dag.
Punkt 2. jeg rakk ikke å gå de 20 m ned i fjærasteinan mens dagslyset var på sitt beste.
Derfor må de bare ligge å dønne i vinduskarmen min denne kvelden. 
Når pulsvantene  for øvrig ligger slik som på bildet ser en godt det fine bølgemønsteret.
Jeg må innrømme jeg har brukt litt "bannskap" i strikkeprosessen,
ikke fordi det var vanskelig, mer fordi strikkerinnen , meg selv var noget ukonsentrert....
Nalu er strikket med 53 gram heilo,
oppskriften kan dere finne på ravelry og Tesha har oversatt på til norsk HER
Tipset til å strikket har jeg fått fordi jeg er med i uformelt sin pulsvantealong,
alltid greit å få linker til nye oppskrifter:)

1 kommentar:

  1. Så fine de ble! Minner meg om at jeg har strikka slike til meg selv, men de ble borte under et besøk i Kristiansund. Kanskje jeg skal strikke et par nye?

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett