fredag 21. august 2015

Studietur premiere helg!!

 Da er jeg i gang,
da har jeg tatt sats og drar til Oslo en gang i måneden for å studere.
 I kveld har det blitt vandring opp og ned Karl Johan
 Hvor å ende på nasjonal teateret som var kveldens hovedmål.
 Med smil om munnen gikk jeg opp de teppebelagte teppene
og kikket på vegger med tegninger fra historiske skuespill.
 Jeg følte meg absolutt eksklusiv der jeg satt med kaffen
 og ventet på å gå inn å se Lille Eyolf
 Og det ble helt etter forventingene og et par hakk til.
For noen fantastiske skuepillere i Pia Tjelta og Kåre Conradi.
Det er helt utrolig at et skuespill som er over 120 år gammelt er så til de grader aktuelt.
Ibsen var et forfattergeni derom ingen tvil.
Takker min Norsk lærerinne Liv fra videregående som engasjerte oss
med Ibsen verker og han som forfatter.
Jeg elsket hver en time og det har også bidratt MYE til min fasinasjon over teater. 
 Fornøyd Osloturist etter kveld 1
som ble avsluttet med innbakt steinbit med kamskjell.
Restauranten funnet gjennom min lille lilla guidbok gatelangs Oslo,
Navnet var Tabibito, billig god mat og Rolig behagelig sted.
Nå er det på tide å finne nattero for i morgen blir den store første dagen
hvor jeg skal trippe så lett på min skoleveg opp til Barratt Due!!

1 kommentar:

  1. Så deilig det må være å endelig være i gang! Oslo er en fin by - å være turist/student i ;)

    SvarSlett