søndag 18. oktober 2015

Den glade student i Osloby

 Etter to intense studiedager på Barratt Due var det helt greit med FINVÆR i Oslo by.
Da tok Brit sine spasersko på
 og vandret både gatelangs og elvelangs i denne byen.
 På stedet BLÅ falt jeg litt i staver over denne veggpryden,
mulig jeg skulle la noen få gå løs på fjøsportene på gården
 og la kreativeten bobler over på samme måte.
 På Blå var det søndagsmarked med håndverkere av alle slag,
men jeg holdt stand og bare tittet.
 Fargene på høsten er og blir vakre,
et bilde langs elva fanget i farge impresjonistiske stil!
 Deretter ble det den store LOPPEMARKED vandringen .
Hele 4!!!
Hadde jeg hatt bil eller eget tog, hadde jeg fylt opp vesker, kofferter, esker, billass.
Var helt overveldet over utvalget og ikke minst
 MENGDEN selv på en søndag, dag2 av loppemarkedene. 
Alle loppemarkedene var i Korps regi.
 Fikk ekstra hjertebank for ALL dugnad som var i full sving,
og håper det ble mange penger inn til nye instrumenter, noter, dirigenttjenester, korpsturer osv!!
Størst sansen fikk jeg for Grünerløkka, som hadde eget JULEROM,
med utkledde korpsungdom, pepperkake og julemusikk for full rulle.
Her snakker man om fullstendig gjennomføring!
 Fugler både langs elv og i luften,
Mulig det var innkalt til Due råd der på strengen!
 For oss som er bosatt på øde øyer med lite trevekst
gjaldt det å foreta høstblad innsamling til mulig bruk i musikkbarnehagene neste uke!
Og selv om jeg PRØVDE å ikke å handle på loppemarkedene, ble det med litt av hvert likevel.
 MEN nesten BARE helt NØDVENDIGE ting.
Filmer til inn på tunet helger og kostyme til MEG for inn på tunets Skrekk og Gru helg. 
Plastkrus til kulturskolebruk, likeså bjellekrans, vifte ,
kopp med illustrasjon etter Trolltog av E.Grieg,
en liten ku på stang kan sikkert brukes på en sang.
Kukoppen ble med fordi vi har flere av disse farmerkoppene,
liten engel  bringer alltid glede og det samme med et hjertebrett .
 GARPS bok var forsvunnet fra bokhylla mi, noen har lånt uten å gi tilbake.
Den må nemlig finnes der til en hver tid siden det er min
FØRSTE store litteratureksplosjon av leseopplevelse som 16 åring.
Korpsbevegelsen tjente rundt 200 kroner på mine besøk i dag og det er de vell unt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar