torsdag 15. oktober 2015

Mausund in my heart

 

 Det er bare slik at Mausund er en plass som har fått stor plass i hjerte mitt.
Nå hadde jeg ikke vært der på over 1år, men det føltes ikke slik,
det følte som jeg var der i går,
 det føles slik som når jeg kommer hjem til Romsdal, det føles litt heim.
 Jeg aner ikke hvorfor det er slik,
men det må være at jeg har så utrolig mange gode opplevelser med mine kulturskoleelever her,
jeg er på nikk med de fleste jeg treffer på butikken, langs veien, på skolen.
Jeg føler meg så utrolig velkommen hver gang jeg kommer dit.
Hadde jeg ikke bodd på verdens vakreste plass her i Nerklubben
burde jeg rett og slett flyttet til Mausund.
Jeg måtte selvsagt innom øyas nye kaffe, som var helt perfekt .
Akkurat passe stor og akkurat så hjertevarmt som en slik kafe skal være.
 Selv om innehaveren hadde nok å gjøre med forberedelse av eldredagen,
disket hun opp med vafler i en fei for oss som kom på besøk.
 Hensikten med turen ut til Mausund var selvsagt i kulturskolens regi.
Den 22.okt skal vi ha høstens store kulturskoleforestilling
Kast maska i samarbeid med Psykisk helse. 
Da blir det samøving både på tvers av instrumentgrupper og skolegrenser.
Vi tok med sang gutta til øyas nye band, Bandit.
Det øvdes og øvdes og det blir så bra til slutt.
Nå er det bare å glede seg til framføringa i storsalen på Frøya kultur og kompetansesenter.
Også håper jeg det ikke tar over et år
 til neste gang jeg drar til øya i hjerte mitt!

2 kommentarer:

  1. En flott tur i barndommen... ja, da vi hjemme... vi er glede.
    Stor klem til deg.
    Viola

    SvarSlett
  2. Koslig med slike småsteder med stort hjerte og plass til alle. Flott natur også.

    Lykke til med kulturprosjektet!

    SvarSlett