mandag 11. januar 2016

Familien Kakkelakk I Nerklubben

 Når man har en biologmann i hus er det ikke bare husdyr som blir tatt med inn
og når kollegaen til Biologmannen også er en Biologmann
og bor hos oss dette året kommer enda flere ikke så vanlig husdyr flyttene inn.....
For eksempel Kakkelakker......
 Denne kakkelakken har hverken fotsid frakk og for store sko som i diktet til Inger Hagerup,
men er så heldig å bli studert nøye av en ung pike.
 For hun eier ingen frykt for det som kravler og kryper
og vil gjerne passe på dyra om de er små eller store.
 Denne helgen bestemte leieboerbiologen og hun
at det var på tide å skrifte hybel for kakkelakk familien
siden de har blitt ganske mange det siste halvåret.
 De var heldig å få hjelp av de andre inn på tunet gjengen
til å samle spennende ting å fylle hybelen min.
Stor dugnadsinnsats ble gjort for å lage det perfekte hjem!
 Neste dag ble de flyttet
 en et er en både store, små og til og med noen bittesmå egg!
 Rene fornøyelses parken for Kakkelakkfamilien i Nerklubben!!
Full aktivitet på de aller minste kakkelakkene i pur glede!!
Kanskje blir noen av barna vi har på besøk her på Opplev Nerklubben 
Entomologer bare på grunn av disse Kakkelakkene??? 

2 kommentarer:

  1. Og nå spør jeg kanskje dumt: Er det noen fare for at dere får kakerlakker i hele huset, slik jeg ser skrekkeksempler fra i noen land...? Hvor kakerlakkene har invadert matskuffer og kjøleskap, og utgjør et hygienisk problem?

    SvarSlett
    Svar
    1. Neida,de er under full kontroll:) Hvis ikke hadde jeg nok ikke våget å hatt de hus, jeg er mer pyseste enn barna jeg har på besøk...

      Slett