søndag 10. januar 2016

Lysfest i januar

 Se så vakkert!
Som flere av oss i Norges land har vi latt oss inspirere av Moseplassen sine ballongislykter.
Siden vi hadde Inn på tunet helg med besøk av 10 barn og unge
og temperaturen har vært stort sette på minus 10 grader
 var det en ypperlig anledning å prøve ut forsøket!
 Så i går startet prosessen med å fylle ballongen og sette de ut til ising.
I dag den spennende prosessen å se hvordan det ble
 Det ble hakket hull med min fineste hammer
 formet med varme ballonger
 Og de ble til de mest fantastiske krystallskåler!!
 Det blåste litt for mye når alle var samlet i ettermiddag,
men i kveld stilnet det litt
slik at jeg har fått nytet synet av alle de vakre islyktene
 som får stå her i Nerklubben til pynt.
 Alle helt unike og kun en av i hele verden
Jeg har aldri hatt så vakre lys utendørs noen gang før!!
Nå håper jeg de holder hele januar!

4 kommentarer:

  1. Så nydelig! Tro det eller ei, men jeg har laget ei i dag jeg også! Fylte i bøtte med vann i går, og satte ut i kulden. I dag snudde jeg den på hodet, og isklumpen gled ut. Brukte en hammer og slo hull i bunnen av klumpen (som da vendte opp). Den var ikke helt gjennomfrosset, og tynnest der bunnen på bøtta hadde vært. Tømte ut vannet som ikke hadde frosset ennå, og vips, så hadde jeg ei islykt. Men glemte å gå ut og sette lys i den etter at det ble mørkt... Har laget lignende islykter før, og lært at det er lurt å legge en skiferbit under t-lyset før det tennes. Ellers kan lyset smelte ned i isen.

    SvarSlett
  2. Alldeles herlig :)
    Og takk for lenken videre til meg, det satt jeg stor pris på!

    SvarSlett
  3. Herlig ;) Her er det også produsert islykter i år også.
    Kan ikke huske en vinter hvor det ikke har vært gjort i en eller annen form. Og vi lager en og annen i frysen midt på sommeren. Fine som kjøler for flasker med drikke mm.

    Gøy for store og små er det i alle fall ;)


    Januarklem far Ann-Mari

    SvarSlett
  4. Så utrolig vakre! Har faktisk ikke forsøkt meg på islykter, får se om jeg rekker noen før kulda er over.

    SvarSlett