lørdag 19. mars 2016

Gryteklut fra i dag og Grytekluter fra gamle dager!

 Ferdig  med helt ny gryteklut laget for påskehøgtida.
 Atter en gang design Bitta Mikkelborg og fra den stor kluteboka.
 Jeg har brukt mengder små rester 
og er strålende fornøyd med at det kunne bli akkurat nok 
til en stor påskeklut på 72 gram bommulsrester!
 Men mest fornøyd er jeg med å endelig å få hengt opp
 mine høgt skattede gryteklut samling. 
Jeg har en forkjærlighet for gamle grytekluter 
og de er blitt med hjem som skatter fra loppemarked og andre brukt butikker. 
 Elsker alle disse fargeklattene som nå har fått kommet opp i kjøkkenvinduet mitt! 
Det er fint å tenke på at disse gryteklutene har fått 
kommet litt til heder og ære igjen her hos meg.
 De er flittig laget og noen sikkert flittig brukt 
og bærer også en ørliten håndarbeidehistorie med seg! 
 Fra Søte kjolegrytekluter og nydelige uglemotiv
 og til hærlige 70 talls orange og brune !
 Mine tre nye strikka produkter er også hengt opp og klare til påskebruk!
Største overraskelsen i dag var denne påskeblomsteroppsatsen fått fra gode slektninger :) 
Den satte jeg utrolig stor pris på!!!

3 kommentarer:

  1. Så festlig det ble med å henge opp alle de fine gryteklutene i kjøkkenvinduet! Ønsker deg en god påske!

    SvarSlett
  2. Nei, jeg har aldri sett så mange grytekluter. Gratulere med samlingen din!
    Fantastisk påske-egg-gryteklut har du strikket :-))
    Veldig hyggelig påskeblomstene... jeg plante med barnebarn blomsterpottene... så fiiiint :-)
    God påske deg og dine. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  3. Så flott det ble med utstillingen av retro-gryteklutene :) Du hadde en flott samling med høner også på hylla foran vinduet, i det hele tatt er det mye spennende du har på kjøkkenet ditt. Fin gryteklut du har fått strikket deg selv også. Fortsatt god påske :)

    SvarSlett