tirsdag 15. mars 2016

Norwegian Totoro Mittens

 En Ufo er blitt ferdig. 
Skulle egentlig blitt julegave til dattera året 2014,men det ble isteden 20 års gave 2016. 
Bedre sent enn aldri. 
Totoro er en japansk animasjonsfilmfigur som har vært populær her i heimen.
 Baksiden mer tradisjonell. 
Vottene er strikket av et retro garn kalt BINGO som var i den store arvegarnsekken
 etter moren til min mann. 
Aldri hørt om garnet før og ikke funnet det noen plass. 
Skikkelig akryl, men med hærlig 70 talls farger. Har et nøste i orange også! 
På dette votteparet brukte jeg 85 gram. 
For de som er på Ravelry finner dere oppskriften HER: http://www.ravelry.com/patterns/library/norwegian-totoro-mittens

 Og mens jeg holder på med å fotografere hærligheten for evigheten oppdager jeg :
HUPS bare mønsterbord nederst på en vott ???!!! 
Hvordan kunne det skje???
 JO når man tar igjen arbeid etter 1 og et halvt år kan slike ting skje.
 Jeg hadde kommet til tommelfelling på begge når jeg begynte på igjen.
 Falt meg ikke inn å sjekke ut om det var noen feilsteg fra før,
 bare kjørte på videre der jeg var i mønsterstrikken.
Og dermed ble det en vott med mønsterbord nederst og en uten.....

Dattera trøster meg så godt hun kan og sier det ikke gjør noe, 
hun er fornøyd så lenge Totoroen er perfekt. 
Så da så. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar