onsdag 26. oktober 2016

JuleEn- JuleTo-JuleTre

Da ble det Juletregrytekluter til JOL.
Det er både JuleTre og Strikke produkt nr.Tre i min strikkeutfordring før Jul ,
40 produkter ferdig til Lillejuleaften!
Liker egentlig at det blir  slike lange tråder mellom mønsteret,
de kommer fram uansett hvordan jeg prøver å lure de på baksiden....
MEN åkke som, grytekluten vil gjøre nytten på varme gryter i juletiden
og det er hovedhensikten.
Grytekluten er strikket av 50 gram av div rester fra bomullsgarnlageret.
 
Oppskriften fant jeg i dette julebladet fra Hjemmet 2016.
I forhold til andre tips så var det som vanlig masse julekos,
men ikke så mange prosjekt jeg ellers kunne tenkte meg å begynne med.
En annen positiv oppskrift var Redd barna geneseren.
Denne er FIN synes jeg:
Når jeg blir stor og FÅR fantastisk GOD tid skal jeg bli en genser strikker.
 Jeg er så dårlig på å strikke gensere, ikke at jeg ikke får det til,
bare veldig lite tålmodighet med at det tar så tid å bli ferdig. J
eg elsker derfor disse små prosjektene som gjør at
det nesten er mulig å bli ferdig på en kveld!
Så dere skal være fullstendig klar over at det ikke blir noe genser strikk
 i de 40 produktene før jul!
Og selv om jeg har med bilde av blad og viser til dette er JEG ikke sponset.
Ingen sender sponsor forespørsel til gamle damer som meg med min lille kjerringblogg.
Skulle jeg begynt å satse på det, hadde jeg med andre ord gått konkurs ganske så raskt!
 
For øvrig kan bare høstregnet komme strømmende over Trøndelag igjen
etter måned med SOL , SOL,
for jeg har kjøpt meg GUL regnjakke , så det så!

1 kommentar:

  1. Kjempekoselig julegryteklut du har lagd! De kunne jeg også tenkt meg å strikke......men i og med at jeg finner flere nye ting hver dag jeg har lyst til å strikke, vil jo tida vise hva som faktisk blir realisert ;)

    Ha en fortsatt fin kveld :)

    SvarSlett