søndag 12. februar 2017

Mønsterleik sokker

En leik med mønster på sokker av designer Bitta Mikkelborg
 har hun kalt mønsterleik sokkene
Mønsteret er å finne som januaroppskriften i strikkekalenderboka hennes 2017.
Sokkene var lakt opp som en fellesstrikk på Bittami sin facebook side,
 men akk og ve jeg rakk ikke fristen den 10 februar.
 Likevel strømper er det jo blitt åkke som!
Og de er kun til meg og skal i min sox of Box 2017,
der jeg skal prøve å få strikket 12 par i løpet av dette året.
Mønsterleik er de første som havner i årets Box.
 Det morsomste med disse sokkene var at jeg lærte en ny måte å fælle av hælen på ,
nemlig på undersiden av sokkene
 og slik dere ser mønsteret ble i trekanten.
 Alltid moro å lære nye teknikker!!
Garnet jeg har brukt er 65 gram hot soks Pearl og 25 gram fabel.
Ved å bruke det flerfarga fabel garnet fikk jeg en liten effekt av
forskjellige fargecolur på mønsteret,
likevel mye roligere enn ved å bruke anbefalingen i oppskriften med 3 ulike kontrastfarger.
Kanskje jeg gjør det i neste måned oppskrift fra kalenderen som er mønsterleik votter??
Og Stormen pusen synes det er kult å være med
 på litt sokkefotografering en sen søndagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar