onsdag 12. april 2017

Lykkeligdag

 Jeg blir lykkelig av å se påskeliljene springe ut
i kapp med sola og står på rekke og rad rundt hele Nerklubben tunet
å lyser opp med sine vakre gule farger
 Jeg blir lykkelig av denne helt ny innkjøpte skapningen,
unge Hr. Gakkelitutt, morgenfugl og evig optimist.
 Laget av Frøya`s kunster Astri Reppe.
En liten fugl å bli glad i og skal få være fram langt mer enn under påskehøgtiden.
 Jeg blir lykkelig av god klestørk
og kan vaske maskin på maskin som blir tørr samme dag av hærlig Frøya vind.
 Jeg blir lykkelig av å kunne sitte i solkroken
og kjenne sola varme  samtidig som jeg strikker noen runder på strikkinga mi.
 Lykke å høre de fire guttene mine spille spill
 og dattera plutselig blir inspirert til redesign med symaskina.
 Lykke å få servere fers fisk til middag.
 Lykke å dra på kino med denne gjengen
og for ikke snakke om lykkefølelse når dagen som har vært så god
avsluttes med solnedgang finale.
Det hjelper på med SOL og GODVÆR.
Det hjelper på at formen begynner å bli stigende!
Ingen ting er som de små lykkeøyeblikk
som bare ligger der som små skatter midt i dagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar