søndag 2. april 2017

Skjebne og hjertetreff

 Noen ganger møter man mennesker som gjør at det blir både et skjebne og hjertetreff
og som gjør at man kjenner at blodet bruser og hjertet bobler igjen.
Jeg var så heldig å oppleve dette denne helga på inn på tunet treff midt Norge.
For det første er det å møte likesinnede som arbeider med samme område som oss på gårdene
ALLTID veldig inspirerende.
Det er så mange spennende, kreative, inspirerende inn på tunet virksomheter
og alle vil så gjerne bidra til å gjøre dagene bedre for de som kommer på besøk.
Å være sammen med slik mennesker er alltid berikende.
Også kom Ane Haugen Wexelsen fredagskvelden med foredra om Bagatellane si makt
som bare traff meg så MIDT i hjertet
. Hun minte meg på både galskapen, kreativiteten, humoren og de små ting som gir små gleder.
 Lørdag fikk vi besøke en av hennes ville ideer Urtesmakebakeriet
som er så lite så lite men rommer så
mye kreativitet at man rett og slett  får ei solid dose med på veien selv!
Urtesmakebakeriet, bare navnet gjør jo at man får gledejubel!
 Det er et lite rom i kjelleren av hennes hus som hun har gjort
 til et pitteliten butikk og kafe med et bord!!
Her finner man vakre fargerike håndarbeid, gjenbruks ideer og tørkete urter!
 Gjesteboka hadde denne åpningssida
som jeg bare måtte ta med meg og tar med meg videre i livet!
 Hun sammenligner seg med Kråka som samler sine kråkesølv
av det hun finner rundt seg,
ikke bestandig det andre ser verdien av men som hun både ser nytten og gleden i.
 Å få drikke bjørkete av små gamle kopper gir glede.
Selvfølgelig måtte jeg kjøpe med meg hennes vakre kråkesøljer.
Nå er det nødvendig å strikke seg en blå jakke i samme farge for å matche sølja!
 Starten på hennes bedrifter var denne lua som kalles sosiale antenner.
eller historien om luene ingen ville ha,
men som ved en kreativ vri og bruksanvisning ble til noe helt annet og mye mer.
 Jeg er så glad jeg fikk en slik lue og selv om lua akkurat nå har en knute på seg
er det postive at to knuter før helga og nå er blitt til en.
Takk for at jeg fikk dette møte med deg Ane
 og vil noen høre og treffe henne har hun facebook side her :
https://www.facebook.com/sosialantennemakeri/?fref=ts
og nettstedet er www.bakkekontakten.no.
Og hun lever sitt liv i Meldal`n

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar