tirsdag 18. juli 2017

Innom min fødeby Åndalsnes

Mine første fire år bodde jeg her i Åndalsnes, fjellbyen.
Også kjent for cruisebåt anløp.
 Båtene var kanskje noe mindre i 1969.
Her er lillebroren min og jeg oppstaset med våre fineste klær
og skuer utover togstasjonen og havneinnløpet.

 Grunnen dette året var vel mer spesielt enn et Cruise skip,
selveste Dronning Elisabeth og prinsesse Anne var på besøk!
Mammaen min var også pyntet opp på aller beste vis.
 Lillebror full av is og jeg tydeligvis lykkelig over noen smådukker.
OG sjekk de krøllene med flott sløyfe bak!
Er man på besøk der slekts røttene er dype,
må man også innom kirkegården for å se etter gravsteder ,
alt fra onkler,tanter, besteforeldre og helt til tippforeldre! 
Det er både vakkert og rørende å gå slik å minnes de man kjente.
Man går å tenker  på de som  levde for lenge lenge siden
 og har gjort til at jeg er meg
Og akkurat her fikk jeg stadfestet mitt navn Brit Ingeborg mai 1966.
 Noe jeg slett ikke var så opptatt av de første fire årene
 var at Åndalsnes hadde garnfabrikk!
Det har derimot blitt det viktigste reisemålet i de senere år!
I posene hjem ble det med Mitu garn til en genser og
  Tumi garn til loppa kofta i hærlig Orange som grunnfarge!
Bomullsgarn  er alltid med til div grytekluter og andre kluter,
og par nøster 3 tråds garn til votter. 
Det gledes til legge opp til en Orange loppa!
En annen glede er at 48 av de 65 garnnøstene ble kjøpt for 20 kroner!
 Det er rundt 70% rabatt for hvert nøste.
For å få til det bruker man omtrent 2 timer på å stå på hode i tilbudskasser,
prøve ut fargekombinasjoner , tenke ut oppskrifter
 før man tar det endelige valget!
At garnlageret mitt med det kjøpet har økt med
 3 kg og 250 gram har jeg ingen betenkeligheter med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar