mandag 1. januar 2018

Godt nyttår 2018

 I stor skinnende måne over Stølan forlater jeg dette 2017 året.
Et år med en litt tung start , men som jeg har begynt å klatre meg opp fra
En høst fylt med masse sang sammen med Femme, med havdur , med lærerkollegier,  
en høst fylt med håp over båt til å dra på langtur med denne sommeren.  
 Alle mål jeg hadde ved starten har måttes legges på vent til mer energi,
til mer mot ,til mer av hele meg på plass i  mitt egen sjel og sinn.
Helt på plass er nok ikke alt, men du verden det er en ganske annen Brit enn i vår
 og det er jeg uendelig glad for.
Det har blitt adskillige mindre håpløse tankespinn.
Fortsatt kan jeg bli fort stressa og ikke se løsninger for bare tunge mursteiner,
 men jeg har blitt bedre på å sprenge noen murer i filler.
Gi litt mer Faen og bare være fornøyd akkurat her og nå.
 Veldig trivelig synes jeg det er å få være sammen med sine nærmeste.
Her presentert av Gutta Vie. Sigurd med dine to tvillingstorebrødre Hans og Dag
Ved midnatt gikk vi på høgeste haugen og fyrte opp noen små rakketpakker.  
Men synes fortsatt det er like trivelig med stjerneskudd! 
Så la nå dette nye året kommet med nye ark og fargestifter til.
 Mitt store ønske er å ha god helse, bli i bedre form
og være klar til å dra på seilferie med Ola og Sigurd sommer 2018.  
Fortsatt vil jeg prøve å gjøre små gode ting i heimen
som å bake ferske rundstykker til frokost som denne første dagen i 2018.
Jeg vil strikke, jeg vil synge, jeg vil leve her og nå,
 og fortsatt være litt naiv og enfoldig ha tro på menneskeheten
at vi kan ta vare på jorden og hverandre hvis vi alle bare gjør litt... 
Her er jeg 2018.
Vær vennlig å ta i mot meg du nye år og bær gjennom helt til 2019.
Jeg sender dere alle en keltisk velsignelse og håper at alle får flest gode dager i 2018  
Må din vei komme deg i møte,
vinden alltid være bak din rygg,
solens lys leke på ditt kinn,
regnet falle vennlig mot din jord.
Og må Guds gode hånd verne om deg
til vi møtes igjen.
 

3 kommentarer:

  1. Fint bilde av Stølan OGSÅ, jo :-)
    Godt nyttår!!!

    SvarSlett
  2. Kloke, tapre, flinke og omtenksomme Brit! Lykke til i det nye året!

    Klem

    SvarSlett