onsdag 8. mars 2017

I anledning dagen EN PussyHat

I anledning kvinndagen måtte jeg bare strkke  den ROSA Pussyhat
som er en av vinterens populærere strikkeproduktene verden over
for å markere kvinners rettigheter.
Den dukka først opp under demonstrasjoner den 21.januar mot Donald Trumps kvinnesyn .
 Et ROSA pussyhat hav under demonstrasjonen i Washington D.C den 21.januar.
( bildet er hentet fra Pusshatprojects hjemmesider)
 til å bli Pussyhat Global Virtual March .
Strikk din Pussyhat og join on!
Og som sagt så gjort.
Så i dag har jeg båret min Pussyhat og hatt mine små marsjer i heimen og i nærområdet.
Parolene er egentlig mange men i dag holder jeg dem for meg selv i mitt eget hode...
Prøvde å aktivisere katten Putin, men mulig han har litt av av samme kvinnesyn som sin navnebror i et litt større naboland....
Lua er strikket i 80 gram Nepal, kjapp strikking
 og den norske oversettelsen av oppskriften finner dere HER:
http://karnknits.blogspot.no/2017/01/pussyhat-lue-strikkeoppskrift-pa-norsk.html
Jeg liker kvinnesamhørigheten denne rosa lua skaper verden over!
Jeg digger denne lua altså!
 

1 kommentar:

  1. Gratulerer med dagen! Har ikke fått med meg denne lua, men det er viktig å markere dagen. Det er mye ugjort både heime og ute.

    SvarSlett