torsdag 26. oktober 2017

På tide å bruke 50 års presangen!!

Av mine kollegaer på kulturskolen fikk jeg ganske så kreative gaver,
blant annet denne store korgen fylt med GARN!!! 
De har ligget på vent i korgen nå siden juni 2016, kanskje på tide å ta i bruk bursdagsgaven!
 Den andre gaven er jo i bruk i ny og ne.
Selv om jeg aldri kommer til å bli en gitarspillende lærer så klimprer
 jeg i på noen sanger når jeg ute på mine musikkoppdrag i kommunen.
Denne fine gitaren derimot er hjemme til glede for meg selv og de som er tilstede!
 Jeg ble faktisk litt overasket over at jeg fikk garn fra de, helt til jeg fikk historien.
For dette er ca 40 garnnøster som ble sponset av den den lokale garnbutikken GoBiten til
kulturskolens åpningsforestilling for vårt nye kulturhus høsten 2014.
Over 100 elever var i action på forestillingen
og for å holde oversikten over hvem som skulle inn på scena i de ulike delene
 fikk barna fargerike garnarmbånd fra disse garnnøstene!
Etter forestillingen har garnnøstene ligget lagret på sjefens kontor.
 
 Og nå har de altså bodd hos meg i snart 1 og et halvt år.
Så her sitter jeg med 40 ulike garnnøster,
om de har samme merke så er de ikke samme farge ,
 det er 16 typer ulike typer garn
og selvfølgelig både ulik tykkelse og typer
Ull/akryl/bommul/sportswash/alpakka/ fluffy.....
SÅ hva i all verden skal man lage av dette, opp mot 2 kg garn!!!!!!!
Bilde 1 øverst til venstre er greit å finne mange planer for,
Bilde 2: 9 garnnøster samme type, men ulik farge,,,,
her blir det nok luer, pulsvanter og kanskje et skjerf
Bilde3: TYPE hadde aldri funnet på å kjøpe og hva i verden skal det bli???????
Jeg har derfor rett og slett valgt å starte med den største utfordringen,
akryl farga neon garn Online, sammen med noen rester av fjorårets refleks garn.
Vent å sjå , dette kan bli årets kuleste strikkeprodukt!
Velkommen til Brits restefest framover!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar